با توجه به اینکه آپدیت گوشیهای هوشمند موبایل به نسخه های جدیدتر، یک امر ضروری به شمار می رود لذا در این بخش نحوه آپدیت گوشیهای هوآوی Huawei به نسخه های جدیدتر و نصب رام با استفاده از فایل دانلود شده را آموزش می دهیم. امیدواریم مفید واقع شود.

نکات قبل از نصب:

ـ قبل از دانلود و نصب رام، مطمئن شوید که رام، مناسب کد منطقه گوشی تان می باشد، چون در صورت عدم تطابق رام با منطقه گوشی تان، موقع نصب آن با خطا مواجه خواهید شد. برای مشاهده کد منطقه گوشی می توانید به آموزش زیر مراجعه نمایید:

آموزش مشاهده کد منطقه گوشی های هوآوی Huawei

ـ قبل از هر گونه اقدام مطمئن شوید که گوشیتان بالای ۵۰ درصد شارژ باتری می باشد.

ـ قبل از نصب رام، جهت از دست ندادن اطلاعاتتان، از تمامی اطلاعات حافظه داخلی (عکس، فیلم، موسیقی، مخاطبان، پیامها، اکانتها، برنامه ها و بازی ها) بکاپ (پشتیبان) تهیه نمایید.

ـ در اکثر روشهای آپدیت یا نصب رام، برای اجرا به مموری کارت خارجی (Micro SD) با حداقل ۴ گیگ فضای خالی نیاز دارید.

ـ رامها را از منابع مطمئن و رسمی تهیه نمایید تا بعدا به مشکل برنخورید.

ـ ان اس موبایل مسئولیت عواقب احتمالی نصب رام را بر عهده نمی گیرد.


[روش اول] آموزش نصب رام بر روی گوشی هوآوی از طریق سیستم عامل (مخصوص گوشیهای دارای آندروید ۵ و پایین تر) با استفاده از UPDATE.APP:

ـ ابتدا فایل رام متناسب با مدل و شماره ساخت (Build Number) گوشی تان را که با فرمت Rar یا Zip (فشرده شده) می باشد دانلود نمایید (توجه: فایلهای رام قرار داده شده در ان اس موبایل، رسمی و کاملا بدون دستکاری می باشد. برای دانلود رامهای هوآوی اینجا کلیک کنید). سپس با استفاده از برنامه Winrar یا Winzip آن را اکسترکت Extract نمایید تا از حالت فشرده خارج گردد.

ـ فایل UPDATE.APP را از محل اکسترکت شده کپی کرده و در پوشه dload در صفحه اصلی (صفحه Root) رم خارجی گوشی (توجه: رم خارجی همان رم میکرو اس دی Micro SD می باشد نه حافظه خود گوشی) Paste نمایید (توجه: اگر پوشه dload وجود ندارد باید آن را بسازید).

huawei.update.s.1

ـ پس از اتمام کپی به لیست برنامه های گوشی رفته و برنامه Updater را باز نمایید (توجه: به این برنامه می توانید از طریق تنظیمات گوشی نیز دسترسی داشته باشید).

ـ از منو Menu برنامه به مسیر Local update (آپدیت محلی) رفته و گزینه Full Package: UPDATE.APP را انتخاب نموده سپس روی install (نصب) کلیک کنید.

huawei.update.s.2

huawei.update.s.3

ـ مراحل را ادامه دهید تا گوشی ریستارت گردیده و آپدیت شود. مدت زمان اجرا حدودا ۵ دقیقه می باشد.

ـ در پایان می توانید با مراجعه به این مسیر، Settings -> About phone -> Build number مشخصات شماره ساخت و نسخه آندروید گوشی را با مشخصات فایل دانلود شده بررسی نمایید تا مطمئن شوید که گوشی شما به روز رسانی شده است.


[روش دوم] آموزش نصب رام بر روی گوشی هوآوی از طریق سیستم عامل (آندروید ۵ و بالاتر) با استفاده از UPDATE.APP:

[توجه: این روش برای گوشی های هوآوی دارای EMUI 3.X و EMUI 4.X و آندروید ۵ یا بالاتر کاربرد دارد]

ـ فایل دانلود شده را که به صورت UPDATE.APP می باشد به پوشه dload در صفحه اصلی مموری کارت Micro SD (نه حافظه داخلی گوشی) کپی نمایید.

ـ برنامه شماره گیر گوشی را باز کرده و کد زیر را به طور دقیق شماره گیری نمایید:

*#*#۲۸۴۶۵۷۹#*#*

ـ در منوی باز شده (ProjectMenu)، طبق تصویر زیر ابتدا گزینه Software Upgrade سپس SDCard Upgrade را انتخاب کرده و در پایان روی گزینه OK کلیک کنید تا عملیات بروزرسانی آغاز شود.

huawei.update.s.4

ـ پس از پایان عملیات، گوشی ریستارت شده و بروزرسانی گوشی انجام خواهد شد.


[روش سوم] آموزش نصب رام بر روی گوشی هوآوی از طریق سیستم عامل (آندروید ۵ و بالاتر) با استفاده از فایل update.zip:

[توجه: این روش برای گوشی های هوآوی دارای آندروید ۵ یا بالاتر کاربرد دارد. در این روش فایل رام به صورت update.zip می باشند (رامهای OTA معمولا آندروید ۶ و بالاتر) و همانند تصویر زیر، شما در صورت اکسترکت آن به جای یک فایل UPDATE.APP با چندین فایل مختلف مواجه خواهید شد]

update.zipfilesـ پس از دانلود رام مورد نظر، فایل update.zip را اکسترکت کرده و فایل UPDATE.APP را داخل پوشه dload در شاخه اصلی مموری کارت (Micro SD) کپی نمایید.

ـ در ادامه برنامه شماره گیر گوشی را باز کرده و کد زیر را به طور دقیق شماره گیری نمایید:

*#*#۲۸۴۶۵۷۹#*#*

ـ در منوی باز شده (ProjectMenu)، طبق تصویر زیر ابتدا گزینه Software Upgrade سپس SDCard Upgrade را انتخاب کرده و در پایان روی گزینه OK کلیک کنید تا عملیات بروزرسانی آغاز شود.

huawei.update.s.4

۴ـ پس از پایان عملیات گوشی ریستارت شده و بروزرسانی گوشی انجام خواهد شد.


[روش چهارم] آموزش نصب رام بر روی گوشی هوآوی از طریق سیستم عامل (آندروید ۴ و پایین تر) با استفاده از فایل update.zip:
از طریق سیستم عامل:

[توجه: این روش برای کسانی است که به سیستم عامل گوشی دسترسی دارند و می توانند وارد تنظیمات گوشی شوند]

۱ـ پس از دانلود و اکسترکت رام، بین فایلها و پوشه های اکسترکت شده دنبال فایلی به نام update.zip بگردید.

۲ـ حال فایل update.zip را (بدون اینکه اکسترکت نمایید) کپی کرده و در صفحه اصلی مموری کارت میکرو SD (حافظه خارجی) Paste نمایید.

۳ـ در ادامه به تنظیمات گوشی رفته و مسیر زیر را ادامه دهید تا عملیات نصب رام و بروزرسانی آغاز شود.

Settings -> Storage -> Software Upgrade -> SD card Upgrade -> Confirm -> Confirm -> Upgrade

از طریق بوت:

[توجه: این روش مناسب کسانی است که به سیستم عامل گوشی دسترسی ندارند و می خواهند از طریق ریکاوری نصب رام را انجام دهند]

ـ ابتدا مراحل ۱ و ۲ روش اول را انجام دهید.

ـ سپس در ادامه گوشی را خاموش کرده و پس از مدتی دکمه پاور Power و ولوم بالا Volume up را به طور همزمان فشار دهید تا گوشی وارد حالت ریکاوری شود.

ـ وقتی وارد حالت ریکاوری شوید صفحه ای با یک علامت تعجب قرمز و لوگو آندروید ظاهر خواهد شد دوباره دکمه پاور Power را فشار دهید تا منو ظاهر گردد. توسط دکمه ولوم پایین volume down روی گزینه apply update from SD card رفته و توسط دکمه ولوم بالا volume up این گزینه را انتخاب کنید، سپس در صورت نیاز گزینه update from SD card را نیز انتخاب کرده و در نهایت فایل update.zip را انتخاب کنید تا فرآیند نصب رام یا بروزرسانی آغاز شود.

ـ پس از پایان نصب گزینه reboot system now را انتخاب کنید تا گوشی ریستارت شده و وارد سیستم عامل شود.


[روش چهارم] آموزش نصب رام بر روی گوشی هوآوی از طریق ریکاوری (بوت) (آندروید ۵ و بالاتر):

ـ پس از دانلود رام مورد نظر، آن را اکسترکت کرده و فایل UPDATE.APP را داخل پوشه dload در شاخه اصلی مموری کارت (Micro SD) کپی نمایید.

ـ در ادامه گوشی را خاموش کرده و دکمه های پاور Power + ولوم بالا Volume Up و ولوم پایین Volume Down را به طور همزمان فشار داده و برای ۵ الی ۸ ثانیه نگه دارید.

ـ وقتی وارد حالت ریکاوری Recovery Mode شدید، نصب رام به طور اتوماتیک آغاز خواهد شد منتظر باشید تا مراحل پایان یافته و گوشی ریستارت شود.


مطالب مرتبط:

آموزش نصب رام بر روی گوشیهای هوآوی Huawei از طریق بوت

آموزش نصب رام بر روی گوشیهای هوآوی Huawei از طریق بوت