شاید گاها پیش بیاید که سیستم عامل گوشی هوآوی شما به دلیل اتفاقات نرم افزاری یا سخت افزاری بالا نیامده و بوت آن خراب شده باشد. راه حل چیست؟ خوب مطمئنا راه حل، نصب یک رام جدید یا به اصطلاح فلش گوشی می باشد. در این آموزش قصد داریم به شما یاد بدهیم که چگونه می توانید بدون نیاز به هر گونه نرم افزار جانبی یا دستگاه سخت افزاری، رام دلخواه خود را بر روی گوشی هوآوی از طریق نصب نمایید.

نکات قبل از نصب:

ـ لطفا قبل از دانلود و نصب رام مطمئن شوید که رام، مناسب کد منطقه گوشی تان می باشد، چون در صورت عدم تطابق رام با منطقه گوشی تان موقع نصب آن با خطا مواجه خواهید شد. برای مشاهده کد منطقه گوشیتون می توانید به آموزش زیر مراجعه نمایید:

آموزش مشاهده کد منطقه گوشی های هوآوی Huawei

ـ لطفا قبل از هر گونه اقدام مطمئن شوید که گوشیتان بالای ۵۰ درصد شارژ باتری می باشد.

ـ قبل از نصب رام، جهت از دست ندادن اطلاعاتتان، از تمامی اطلاعات حافظه داخلی (عکس، فیلم، موسیقی، مخاطبان، پیامها، اکانتها، برنامه ها و بازی ها) بکاپ (پشتیبان) تهیه نمایید.

ـ برای اجرا به مموری کارت خارجی (Micro SD) با حداقل ۴ گیگ فضای خالی نیاز دارید.

ـ این آموزش بر روی اکثر گوشیهای هوآوی قابل اجراست اما ممکن است برخی از گوشیها از این قاعده مستثنی باشند.

آموزش نصب:

ـ ابتدا رام مورد نیاز خود را که به صورت (Stable) می باشد دانلود نمایید (توجه: مطمئن شوید که شماره ساخت یا همان Build Number رام دانلود شده با شماره ساخت گوشی تان مطابقت دارد). برای دانلود رام گوشیهای هوآوی از طریق ان اس موبایل به لینک زیر مراجعه کنید:

http://nsmobile.ir/?cat=113

ـ پس از دانلود، آن را از طریق برنامه Winrar یا Winzip اکسترکت کنید سپس مطمئن شوید که در مسیر اکسترکت شده پوشه ای به نام dload و درون آن فایلی به نام UPDATE.APP قرار دارد.

huawei.update.boot.s.3 huawei.update.boot.s.2

ـ پوشه dload را با محتوایش کپی کرده و در صفحه اصلی مموری کارت Paste نمایید(توجه: قبل از عمل کپی، حدالاامکان مموری کارتتان فرمت شده یا خالی باشد).

ـ در ادامه گوشی خود را خاموش کنید.

huawei.update.boot.s.1

ـ در این مرحله که اصلی ترین قسمت این آموزش می باشد، دکمه های پاور Power، ولوم بالا Volume Up و ولوم پایین Volume Down را به طور همزمان فشار داده و برای ۵ الی ۸ ثانیه نگه دارید.

huawei.update.boot.s.4

ـ اگر مرحله قبلی را درست انجام داده باشید با صفحه ای مانند تصویر زیر و گزینه Installing system update مواجه خواهید شد پس منتظر باشید تا مراحل پایان یابد.

huawei.update.boot.s.5

ـ در پایان گزینه Complete یا OK ظاهر خواهد شد که نشان دهنده اتمام نصب بوده و می توانید گوشی خود را ریستارت نمایید.

huawei.update.boot.s.6

ـ ان اس موبایل امیدوار است آموزش فوق مفید واقع شود.

ضمنا: برای نصب رام از طریق خود سیستم عامل می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

آموزش آپدیت گوشیهای هوآوی Huawei با استفاده از رام دانلود شده