در این آموزش قصد داریم روشهای موجود برای نصب رام بر روی گوشی های وان پلاس OnePlus و یا آپدیت سیستم عامل این گوشی ها را ارائه نماییم. امیدواریم که موثر واقع شود.

لطفا قبل از شروع کار به نکات زیر حتما توجه فرمائید:

ـ قبل از هر گونه اقدام مطمئن شوید که گوشی تان دارای ۵۰ درصد شارژ باتری یا بالاتر می باشد.

ـ قبل از نصب رام، جهت از دست ندادن اطلاعاتتان، از تمامی اطلاعات حافظه داخلی (عکس، فیلم، موسیقی، مخاطبان، پیامها، اکانتها، برنامه ها و بازی ها) بکاپ (پشتیبان) تهیه نمایید.

ـ رامها را از منابع مطمئن و رسمی تهیه نمایید و قبل از دانلود و بروزرسانی از مطابقت داشتن مدل و شماره ساخت فعلی گوشی تان با مدل و شماره ساخت رامی که میخواهید دانلود نمایید مطمئن شوید تا به مشکل برنخورید.

ـ پس از بروزرسانی، دانگرید (نصب رام پایین تر) بسیار پیچیده و یا در برخی موارد حتی غیر ممکن خواهد بود لذا با اطمینان کامل اقدام به نصب رام بالاتر نمایید.

ـ ان اس موبایل مسئولیت هر گونه عواقب احتمالی را بر عهده نمی گیرد پس لطفا دقت بیشتری نمایید.

ـ پس از اتمام فرآیند بروزرسانی پیشنهاد می شود برای کارکرد بهتر سیستم عامل، یکبار گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید (Reset Factory).


۱ـ آموزش محلی (Local Update):

ـ ابتدا رام دانلود شده با فرمت Zip را (بدون اینکه اکسترکت کنید) در شاخه اصلی حافظه داخلی گوشی کپی نمایید.

ـ در ادامه به تنظیمات Settings گوشی رفته و وارد گزینه آپدیتهای سیستم System updates شوید. سپس روی آیکن تنظیمات در گوشه سمت راست کلیک کرده و گزینه آپگرید محلی Local upgrade را انتخاب نمایید.

در ادامه فایل رام zip را انتخاب نموده و روی گزینه آپگرید اکنون Upgrade Now کلیک کنید تا فرآیند نصب آغاز گردد.

ـ با توجه به حجم آپدیت، زمان بروزرسانی ممکن است دقیقه ها طول بکشد. پس از ریستارت، گوشی شما به جدیدترین نسخه سیستم عامل بروز خواهد شد.


۲ـ آموزش آپدیت گوشی وان پلاس از طریق بوت (حالت ریکاوری Recovery Mode):

ـ ابتدا رام دانلود شده با فرمت Zip را در شاخه اصلی حافظه داخلی گوشی کپی نمایید (توجه: بهتر است نام فایل رام را به update.zip تغییر دهید).

ـ حال برای انجام این آموزش باید گوشی را به حالت ریکاوری (Recovery Mode) ببرید. برای انجام اینکار می توانید از دو روش استفاده نمایید:

روش اول: گوشی را خاموش کرده و به طور همزمان دکمه های پاور Power + ولوم پایین Volume Down را فشار داده و نگه دارید تا وارد صفحه ریکاوری شوید.

روش دوم: استفاده از دستور ADB در کامپیوتر می باشد. بدین منظور ابتدا از طریق آموزش موجود در لینک زیر گزینه USB Debugging را در گوشی خود فعال نمایید:

آموزش فعال سازی USB Debugging در سیستم عامل آندروید

حال از لینک زیر جدیدترین نسخه نرم افزار ADB and Fastboot را دانلود کرده و در کامپیوتر خود نصب کنید:

دانلود Minimal ADB and Fastboot v1.4.3 برای کامپیوتر

ـ در ادامه برنامه Minimal ADB and Fastboot را اجرا کرده و گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل نمایید (باید در گوشی گزینه Charge را به File Transfer تغییر دهید).

ـ اکنون دستور زیر را وارد نمایید تا از اتصال صحیح گوشی به کامپیوتر اطمینان حاصل نمایید (در صورت اتصال صحیح، سریال گوشی نمایش داده خواهد شد):

adb devices

ـ در ادامه دستور زیر را وارد نمایید تا گوشی به حالت ریکاوری (Recovery Mode) برود:

adb reboot recovery

ـ پس از ورود گوشی به حالت ریکاوری با استفاده از دکمه های ولوم روی گزینه Apply Update رفته و با دکمه پاور گزینه Choose from Internal Storage (در برخی گوشی ها Install from local) را انتخاب نمایید.

ـ در ادامه روی فایل رام (update.zip) رفته و آن را انتخاب نمایید تا فرآیند نصب رام آغاز شود.

ـ منتظر شوید تا فرآیند بروزرسانی و نصب رام پایان یافته و سیستم عامل گوشی آغاز گردد (توجه: بالاآمدن گوشی ممکن است کمی زمان ببرد پس صبور باشید).


۳ـ آموزش آپدیت گوشی وان پلاس از طریق ADB توسط کامپیوتر:

ـ برای انجام این آموزش نیز باید طبق آموزش شماره ۱، گزینه USB Debugging فعال بوده و برنامه Minimal ADB and Fastboot روی سیستم کامپیوتر نصب شده باشد.

ـ حال فایل رام دانلود شده با فرمت Zip را در محل نصب ADB کپی نمایید (توجه: بهتر است نام فایل رام را به update.zip تغییر دهید).

ـ در ادامه باید همانند آموزش شماره ۱، گوشی را به حالت ریکاوری (Recovery Mode) ببرید.

ـ پس از ورود موفق به حالت ریکاوری این بار گزینه Install from ADB Sideload را انتخاب نمایید.

ـ حال گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کرده و برنامه Minimal ADB and Fastboot را اجرا نمایید (توجه: باید در گوشی گزینه Charge را به File Transfer تغییر دهید).

ـ در ادامه دستور زیر را وارد نمایید تا از اتصال صحیح گوشی به کامپیوتر اطمینان حاصل نمایید (در صورت اتصال صحیح، سریال گوشی نمایش داده خواهد شد):

adb devices

ـ حال دستور زیر را وارد کنید تا نصب رام از طریق ADB آغاز گردد:

adb sideload FileName.zip

(توجه: به جای عبارت FileName.zip نام فایل رام را وارد نمایید (مثلا update.zip))

ـ در ادامه منتظر باشید تا فرآیند نصب رام پایان یافته و گوشی وارد سیستم عامل شود.